Imager Oy | Rautatienkatu 13 C | 15110 Lahti | +358-3-589 9040 |

Tehtyä

Vuosien saatossa olemme ehtineet toteuttaa monenlaisia tuotantoja, joihin pääsee nyt tutustumaan tarkemmin.

Mikäli idealamppu syttyy näitä selaillessa, niin ota yhteyttä ja voimme yhdessä tehdä ideasta totta!

 

Mainoskuvituksia

Mainoskuvituksia

Lyhyesti selitettynä mainoskuvituksella tarkoitetaan mainontaan suunnattua, manipuloitua valo- tai kuvituskuvaa, johon on lisätty fiktiivisiä elementtejä, kuten taustan taivas tai kaupunkimaisema.

Uponor tuotevisualisointi

Mainoskuvituksen tuottamisessa hyödynnetään nykypäivänä usein 3D-tekniikkaa tuomaan kuvaan vaadittua realistisuutta mitä perinteisin keinoin ei ole mahdollista tehdä kustannustehokkaasti. Monesti kuvat ovat useilla eri tekniikoilla saumattomasti yhteen koostettuja kokonaisuuksia, tällöin eri tyylien vahvuudet tulevat esiin.

Silmänlumetta

Valokuvasta mainoskuvaksi

Totuutta väritetään yleensä myynnin edistämiseksi. Esimerkiksi voidaan haluta Kemin lumilinna keskelle Saharaa, tai "Jaakko ja pavunvarsi" -aihe lainataan paikallisen kukkakaupan viherkasvi-mainoksen kantavaksi teemaksi.

Mainoskuvituksella pyritään yleensä luomaan tilanne, joka on toisaalta realistinen, mutta toisaalta aivan mahdoton. Tämä on hyvä tehokeino herättää kohderyhmän mielenkiinto kyseiseen aiheeseen.

Yamaha esimerkit

Mainoskuvitus on ennen kaikkea luovien ideoiden mahdollistaja, mutta samalla se on myös kustannustehokas tapa esittää asioita. Tämä ilmenee etenkin silloin, jos haluttu tilanne pitäisi oikeasti lavastaa, siis jos se on ylipäätä mahdollista.

 

Oivallus

Mainoskuvitukselle on aikansa ja paikkansa. Se herättää, panee miettimään, tuo oivalluksen ja luo mielikuvituksellisia mielenmaisemia katsojalle. Aina kuvat eivät kuitenkaan ole täysin scifiä, vaan avainasia saattaa olla vaikka pikkuruinen mehiläinen pakastealtaalla vadelmasoseita maistelemassa.

Ajatuksella suunniteltu ja hyvin toteutettu mainoskuvitus ohjaa katsojan mielenkiintoa, mutta jättää samalla varaa mielikuvitukselle - katsojan omalle oivallukselle.

Tuotevisualisointi Virtuaalinäkymät

Tuhat ja yksi aihetta

Lähtökohtana mainoskuvitukselle voi olla lähes mikä tahansa aihe, joka halutaan esittää visuaalisesti. Yleisimpiä aiheita ovat tuote- ja palveluvisualisoinnit, mutta kuvitusta voidaan käyttää yhtä hyvin hyödyksi myös suunnitelmien ja prosessien havainnollistamiseen.

Alle on listattuna muutamia mainoskuvituksen aihealueita:

  • Tuotteet ja tuoteprototyypit
  • Palvelukuvaukset
  • Hahmot / maskotit
  • Prosessikuvakset
  • Kuvamanipulaatiot
  • Arkkitehtivisualisoinnit
 
 

Esimerkki hahmosuunnittelusta

Välillä tuotteen tai palvelun markkinointiin halutaan lisätä persoonallisuutta helposti tunnistettavalla hahmolla. Hahmo toimii mainostettavan aiheen viestinviejänä ja jättää vahvan muistijäljen potentiaalisen asiakkaan mieleen.

Digitaalisuudella ja erityisesti 3d-tekniikalla saavutetaan selkeää hyötyä hahmosuunnittelussa. Digitaalisesti tuotettua hahmoa voidaan käyttää yhtä hyvin niin animaatioissa kuin printtikuvissakin ja sen lisäksi sitä on tarvittaessa helppo muokata laadun kärsimättä.

Hahmo esimerkki
 

Kiinnostuitko tuotannostamme?

Ota yhteyttä ja kerromme mielellämme lisää palveluistamme sekä autamme teitä valitsemaan oikeat markkinointiratkaisut tarpeisiinne.

 

Tutustu tarkemmin palveluihimme

 
 
Takaisin
 

Imager Oy

Digitaalisen median ammattilainen