Imager Oy | Rautatienkatu 13 C | 15110 Lahti | +358-3-589 9040 |

Tehtyä

Vuosien saatossa olemme ehtineet toteuttaa monenlaisia tuotantoja, joihin pääsee nyt tutustumaan tarkemmin.

Mikäli idealamppu syttyy näitä selaillessa, niin ota yhteyttä ja voimme yhdessä tehdä ideasta totta!

 

ALLU Finland ilmeen uudistus

ALLU Finland ilmeen uudistus

ALLU Finland suunnittelee, valmistaa ja markkinoi korkealaatuisia ALLU-tuotteita ympäristö- ja maansiirtotekniikan alalle. Tuotevalikoima koostuu erilaisista lisälaitteista pyöräkuormaajiin ja kaivuukoneisiin. ALLUn toiminta on kansainvälistä ja omalla allaan ALLU on kehityksen kärjessä – One Step Ahead.

Imagerin kanssa yhteistyö alkoi keväällä 2007, kun ALLU etsi ideaa ja toteuttajaa yrityksen ilmeen nykyaikaistamiseksi. Yhteinen sävel löytyi melko nopeasti heti ensi tapaamisen jälkeen - ALLUlla oli halu päivittää näyttävästi vanhaa ilmettään ja meiltä pulppusi ideoita uuden ilmeen toteuttamiseen. Kun yhteiset pelisäännöt oli saatu sovittua kuntoon, aloitimme pikaisella aikataululla varsinaisen suunnittelun ja toteutuksen.

ALLU - vanha logo

Oman pienen haasteensa projektiin antoi vanhan yritysilmeen sarjakuvamaisen logon pitkät perinteet. Logon allusaurusta haluttiin vaalia uudessakin ilmeessä ja söpön lohikäärme-hahmon nykyaikaistaminen otettiin projektin pääteemaksi. Muiltakin osin tavoitteet asetettiin korkealle - haluttiin luoda yritysilme ja markkinointimateriaalit, jotka täyttävät kansainvälisen kaupankäynnin vaatimukset.

Allusaurukselle uudet kiillotetut hampaat

ALLU Visual Guide

Uusi yritysilme loi nahkaansa uuden särmikkäämmän logon myötä. Vanha sarjakuvamainen allusaurus-hahmo muuttui teräväkatseiseksi ja uljaaksi maata nieleväksi hirmuliskoksi. Pääväreiksi valittiin kirkkaan keltainen, vaalean harmaa ja musta - värejä jotka luovat huomioarvoa rajulla keskenäisellä kontrastilla, sekä samalla tehostavat tuotteiden massiivisuutta ja laatuvaikutelmaa.

ALLU käyntikortin malli

Löydetyn graafisen linjauksen pohjalta luotiin asiakkaan työkaluksi visuaalinen ohjeisto, jonka määrityksiä hyödyntämällä asiakas pystyy jatkossa itse toteuttamaan perus-markkinointimateriaalien tuottamisen. Visuaalinen ohjeisto määrittää kokonaisuudessaan sen miten asiakkaan tulee käyttää logoa, värejä ja valittuja tekstityyppejä eri painotuotteissa ja mediakanavissa. Ohjeisto on yritykselle jossei nyt ihan raamattu, niin ainakin tietosanakirja kun suunnitellaan uusia markkinointimateriaaleja.

Suunnitelmat todeksi

Kun uusi graafinen ilme oli saatu viimeisteltyä valmiiksi viimeistä pientä nyanssia myöten, aloitettiin varsinaisten markkinointimateriaalien kokonaisvaltainen päivittäminen. Kiireellisen aikataulun takia päivitettiin rinnakkain sekä digitaalisen median materiaaleja, että perinteisiä painotuotteita. Painotuotteista päivitettiin uuden linjan mukaiseksi mm. asiakirjamallit, kattava lomakkeisto sekä ilmoitus- ja esitepohjat.

Tuotekuvat syntyvät rautalangasta

Yksi suurimmista muutoksista ALLUn uudessa kokonaisilmeessä saavutettiin täysin uusituilla tuotekuvilla, jotka toteutettiin 3d-visualisointeina. Aiemmat tuotekuvat olivat ns. käyttökohdekuvia, joissa varsinaiset ALLUn tuotteet olivat vaikeasti eroteltavissa ja tunnistettavissa. Uudet tuotekuvat tehtiin cad-mallien pohjalta, joiden visualisoinnissa hyödynnettiin uusinta valon ja varjon käyttäytymistä jäljittelevää tekniikkaa.

CAD-mallista tuotekuvaksi

Tällä tekniikalla ja työvaiheella saatiin tuotekuviin yhdistettyä halutunlainen teknologiafiilis, jota on vaikea saavuttaa muulla tavoin. Tuotteita olisi ollut lähes mahdoton valokuvata studiossa järkevästi, saati kustannustehookkaasti, niiden suuren kokonsa takia. Uudet tuotantolinjastolta valmistuvat tuotteet menevät myös lähes suoraan valmistuttuaan loppuasiakkaan käyttöön, joten kuvaustilanteen järjestäminenkin olisi työlästä.

ALLU VP

Tuotettuja visualisointikuvia pystyttiin hyödyntämään kaikissa markkkinointimateriaaleissa painotuotteista aina tuoteanimaatioihin. Näin saavutettiin paljon kustannussäästöjä, mutta silti ei jouduttu tinkimään tuotekuvien laatutasosta – päinvastoin!


ALLU herää eloon bitteinä

ALLU www-sivusto

Web-puolelle asiakkaalle toteutettiin kaksi erillistä www-sivustoa. Perinteinen yrityssivusto toimii kaikille avoimena tiedonlähteenä yrityksestä sekä sen tuotteista ja palveluista. Toinen sivusto on taas tarkoitettu vain ALLUn jälleenmyyjille, jonne kirjaudutaan henkilökohtaisilla tunnuksilla.

ALLUn toimiessa globaalilla markkina-alueella, täytyi sivustojen toteutuksessa huomioida erityisesti materiaalin muokattavuus eri kieliversioille, paikallisilla merkistöillä. Tämä aiheutti haasteita tekniseen suunnitteluun, koska sivustojen ulkonäöstä tai käytettävyydestä ei haluttu tinkiä kieliversioiden kustannuksella. Huolellisen pohjatyön avulla löydettiinkin toimiva ratkaisu kaikkien palasten yhteen nivomiseen. Sivustot toimivat nyt asiakkaan itse ylläpitäminä kokonaisuuksina julkaisujärjestelmän päällä siihen luotujen hallintatyökalujen ja ulkoasumääritysten avulla.

ALLU tuote-esittely multimedia

Yrityssivuston toimiessa kattavana tiedonlähteenä kaikille tietoa etsiville, haluttiin rinnalle luoda myös myynnintyökalu, jota voidaan käyttää aktiiviseen markkinoitiin. Tähän tarkoitukseen tehtiin visuaalisesti näyttävä tuote-esittely -cd, jonka sisältömateriaalit ovat asiakkaan muokattavissa kieliversioita myöden. Multimedia-muotoisen tuote-esittelyn etu verrattuna printtimarkkinointiin saavutetaan näyttävällä sisällöllä, helpolla sisällön päivityksellä, sekä pienillä materiaalikustannuksilla.

Yhteistyön hedelmät

ALLU Finlandin yritysilmeen päivitys oli kokonaisuudessaan monitahoinen projekti, joka sisälsi paljon erilaisia osatuotantoja ja -toteutuksia.

Yhteistyömme asiakkaan kanssa on sujunut hyvässä hengessä ja luotujen työkalujen kanssa asiakas pystyy nyt itsenäisesti hoitamaan tavallisimpien markkinointimateriaalien tuottamisen. Me astumme kuvaan siinä vaiheessa, kun tarvitaan erikoisempia toteutuksia tai kokonaan uusia markkinointimateriaaleja.

ALLUsauruksen kelpaa taas jatkaa maailman valloitustaan uudella kuosilla varustettuna!

ALLU tuoteanimaatio

Asiakkaan suusta

"Valitessamme yhteistyökumppania yritysilmeemme uudistamiseen, meille tärkeimpiä valintakriteereitä olivat eri kandidaattien kyky osoittaa luovuutensa sekä heidän sitoutumisensa hankkeen tulokselliseen läpivientiin. Halusimme saada myös sellaisen yhteistyökonseptin, jossa me voimme itse helposti päivittää uuden ilmeen mukaista aineistoa, esim. www-sivustoamme."

"Neuvottelimme yhteistyöstä myös monien huomattavasti tunnetumpien alan yritysten kanssa, joilla oli esittää vakuuttavat referenssilistat. Kuitenkin jo neuvottelujen alkuvaiheessa Imager osoitti vilpittömän innostuksensa etsiä ja esittää uusia ideoita, lähtien asiakkaan tarpeista. Esimerkkinä tästä on Imagerin tekemä luonnos uudeksi ALLU logoksi, joka valittiin järjestetyn suunnittelukilpailun jälkeenkin uuden logon pohjaksi."

"Tänä päivänä yritysilmeemme vastaa kansainvälisen liiketoimintamme vaatimuksia ja tukee voimakasta kasvutavoitettamme myös tulevaisuudessa. Siitä suuri kiitos kuuluu Imagerin idearikkaalle kehitystiimille, joka hyvällä yhteistyöllä ALLUn markkinointitiimin kanssa sai aikaiseksi erinomaisen lopputuloksen."

Kauko Pylväs
Toimitusjohtaja / ALLU Finland Oy

 
 

"Erittäin nopeasta aikataulusta huolimatta, Imager toteutti muutoksen joustavasti ajallaan ja ilman turhaa vääntämistä."

"Yhteistyö on ollut helppoa ja tukea on saatu myös projektin loputtua – ilman ylimääräisiä kustannuksia. Kaiken kaikkiaan Imagerilla on hyvä tekemisen meininki ja viimeisimmät tekniikat hallussa."

Petri Salonen
Markkinointikoordinaattori / ALLU Finland Oy

 
 

Asiakkaalle tehtyjä tuotantoja

  • Graafisen ilmeen uudistus
  • Julisteet
  • Asiakirjamallit
  • Lomakkeisto
  • Käyntikortit
  • Ilmoitukset
  • Tuote-esite
  • Tuotevisualisoinnit
  • Web-sivustot
  • Tuote-esittely cd
  • Tuoteanimaatiot
 
 

Kiinnostuitko tuotannostamme?

Ota yhteyttä ja kerromme mielellämme lisää palveluistamme sekä autamme teitä valitsemaan oikeat markkinointiratkaisut tarpeisiinne.

 

Tutustu tarkemmin palveluihimme

 
 
Takaisin
 

Imager Oy

Digitaalisen median ammattilainen